Het moederbedrijf van de omstreden Chinese webwinkel Temu, Pinduoduo, heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een aanzienlijke winstgroei laten zien. Zowel op de Chinese thuismarkt als in het buitenland groeit het bedrijf snel. De nettowinst van Pinduoduo bedroeg over de eerste drie maanden van dit jaar 3,6 miljard euro, wat een stijging van 246 procent is ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Temu is sinds de lancering in september 2022 uitgegroeid tot een populaire webwinkel, maar staat onder vuur van consumentenorganisaties. Het bedrijf wordt beschuldigd van het gebruik van verboden technieken om consumenten te beïnvloeden en zou zich niet houden aan nieuwe Europese wetgeving. In april zijn toezichthouders in Zuid-Korea een onderzoek gestart naar Temu op verdenking van oneerlijke praktijken. De Nederlandse Consumentenbond heeft ook een klacht ingediend bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) tegen Temu.

Pinduoduo, het moederbedrijf van de omstreden webwinkel Temu, heeft in het eerste kwartaal van dit jaar zijn winst ruim verveelvoudigd. Ondanks de snelle groei van het bedrijf, ligt Temu onder vuur vanwege vermeende oneerlijke praktijken en het niet naleven van Europese wetgeving.