Tijdens de aandeelhoudersvergadering van Air France-KLM heeft Marjan Rintel, topvrouw van KLM, gereageerd op kritiek van milieuorganisatie Milieudefensie. Milieudefensie beweert dat de CO2-uitstoot van KLM zal toenemen door de beoogde groei van het aantal overstappers op Schiphol. Onderzoekers hebben berekend dat de uitstoot met 6 procent zal stijgen tot 2030.

Rintel benadrukt echter dat het afschaffen van de hubfunctie van Schiphol niet zal helpen om klimaatverandering tegen te gaan. Volgens haar leidt dit juist tot een verplaatsing van het probleem, waarbij de hoeveelheid uitgestoten CO2 niet afneemt maar wordt verplaatst naar andere landen.

Milieudefensie beschuldigt KLM ervan winst boven mensen en de planeet te stellen en dringt aan op verandering. Rintel begrijpt de zorgen over klimaatverandering, maar benadrukt dat het behouden van Schiphol als hub cruciaal is voor het voorkomen van een verschuiving van CO2-uitstoot naar andere landen.

De discussie tussen KLM en Milieudefensie toont aan dat er nog veel debat is over de rol die luchtvaartmaatschappijen spelen in klimaatverandering. Het is duidelijk dat er meer onderzoek en dialoog nodig is om tot effectieve oplossingen te komen die zowel de luchtvaartindustrie als het milieu ten goede komen.

Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van Air France-KLM heeft topvrouw Marjan Rintel gereageerd op kritiek van Milieudefensie, die stelt dat de CO2-uitstoot van KLM zal toenemen door de groei van het aantal overstappers op Schiphol. Rintel benadrukt echter dat het afschaffen van de hubfunctie van Schiphol niet zal helpen om klimaatverandering tegen te gaan, maar juist tot een verplaatsing van het probleem zal leiden.