Onlinebank bunq heeft aangekondigd extra maatregelen te nemen tegen phishing, waaronder het uitstellen van betalingen. De bank kwam onlangs in het nieuws nadat NOS en NRC hadden gemeld dat phishingaanvallen vaak succesvol waren bij bunq en dat gedupeerde klanten moeite hadden om contact op te nemen met de bank. Met het invoeren van uitgestelde betalingen lijkt het alsof de betaling al is verwerkt en het geld is afgeschreven, maar bunq houdt in werkelijkheid de betaling nog 24 uur vast. Bij twijfel of het vermoeden van onraad heeft de gebruiker de tijd om de betaling in de app alsnog te annuleren, aldus de bank. Daarnaast introduceert bunq een nieuwe beveiligingsfunctie om frauduleuze software op te sporen. Vorig jaar waren er in totaal 85 slachtoffers van helpdeskfraude en phishing bij bunq, aldus de bank. Bunq zegt continu te werken aan verbeteringen en heeft ook het proces rondom coulancevergoedingen versneld en vereenvoudigd. De Consumentenbond is positief over het invoeren van een afkoelperiode wanneer klanten hun limiet voor overboekingen verhogen of inloggen op een nieuw apparaat.

Onlinebank bunq neemt extra maatregelen tegen phishing, waaronder het uitstellen van betalingen en het invoeren van een nieuwe beveiligingsfunctie om frauduleuze software op te sporen. De bank reageert hiermee op recente berichten over succesvolle phishingaanvallen bij bunq en wil zo de veiligheid van haar klanten verbeteren.