Booking.com en Agoda.com, beide eigendom van Booking, blijven volgens de Consumentenbond consumenten misleiden bij het boeken van accommodaties. De boekingssites tonen nepkortingen, onvolledige prijzen en creëren een gevoel van schaarste dat niet waarheidsgetrouw is. Dit terwijl Booking in 2020 beloofde verbeteringen door te voeren op deze gebieden. Daarnaast adverteren de sites met prijzen zonder vermelding van belastingen en servicekosten, wat in strijd is met de regels. Ook wordt er door Booking.com geschermd met schaarste doordat zij niet alleen hotelkamers tonen, maar ook woonhuizen en appartementen die niet het hele jaar beschikbaar zijn. Hierdoor lijkt de beschikbaarheid lager dan wanneer alleen hotels zouden worden getoond. Agoda maakt vergelijkbare claims over beperkte beschikbaarheid die niet kloppen en heeft onduidelijke voorwaarden bij hun laagsteprijsgarantie en gratis annuleren aanbiedingen. Kortingen die worden voorgesteld blijken ook niet altijd te kloppen volgens de Consumentenbond.

Booking.com en Agoda.com worden ervan beschuldigd consumenten te misleiden door nepkortingen, onvolledige prijzen en schaarste te suggereren die er niet is. De boekingssites adverteren met prijzen zonder belastingen en servicekosten, schermen met schaarste en hanteren onduidelijke voorwaarden voor laagsteprijsgaranties en gratis annuleringen.